Erasmus+ Nívódíjban részesült a szegedi LAWrider – emberi jogi projekt

LAW RIDER PROJEKT Módszertani megújulással a hatékonyabb tanulásért | Nívódíj átadó és Tenger kincsei workshopon vettek részt a LAWrider – emberi jogi projekt projektvezetői Csóti-Gyapjas Dóra és Balla Gábor. A budapesti Danubius Hotel Flamencoban megrendezett díjátadó és szakmai konferencia egyik célja volt, hogy az érdeklődők tanulhassanak, új módszereket ismerhessenek meg, tudást és információt szerezzenek az elkészült projektről.

A Nívódíjas LAWrider projekt képviselői közel egy órás rendhagyó, interaktív műhelymunkával várták az érdeklődőket. A Tenger kincsei workshopból kiadvány is készült, mely innen letölthető.

Miképp tanulhatnak középiskolások az emberi jogokról? Hogyan lehet ezt a fiatalok számára közérthető módon bevinni az oktatásba középiskolás fiatalok bevonásával? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ az uniós támogatással megvalósult LAWrider – emberi jogi projekten dolgozó fiatalok és szakemberek. A 14 hónapon át tartó nemzetközi ifjúsági kezdeményezés Erasmus+ Nívódíjban részesült, melyet a Tempus Közalapítványtól vehettek át a projektvezetők, Csóti-Gyapjas Dóra és Balla Gábor.

A díjátadón megszólalt: Illés Boglárka, az Emberi Erőforrások Minisztériumának ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkára, Lebanov József, az EMMI Köznevelési Stratégiai Főosztályának vezetője, Tordai Péter, a Tempus Közalapítvány igazgatója is.

Illés Boglárka a rendezvényen elmondta: az Erasmus+ programban megvalósított projektek az egész társadalom számára hasznosak. Lebanov József hozzátette, hogy az Erasmus+ program a hazai fejlesztési célokkal összhangban járul hozzá az uniós célkitűzések megvalósításához. A kiemelkedő színvonalon megvalósított projektek által, mások is hasznosíthatják a külföldön megismert innovatív módszereket, új eszközöket és a hazaitól eltérő technológiákat az oktatás és képzés minden területén.

Három ország fiataljai filmes eszközökkel dolgozták fel az emberi jogok témáját, aminek eredményeként tíz kisfilm és a hozzá tartozó óravázlatok készültek el. Ezeket felhasználva iskolai környezetben is játékosan, mégis tanulságosan lehet beszélgetni a témáról.

A projekt elsősorban középiskolás korosztályra fókuszál Európa-szerte, melynek célja a fiatalok emberi jogi nevelése, terjesztése és művészettel való kreatív feldolgozása, vállalkozói kompetencia fejlesztése.